Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2008

Χάνοντας Βάρος με Υγιεινό Τρόπο

Σχεδόν 108 εκατομμύρια Αμερικάνοι ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι το 1999. Μέχρι τώρα, η παχυσαρκία συνεχίζει να είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και προβλέπεται να φτάσει σε επίπεδα επιδημίας το 2020.

Ένας τρόπος να αποτρέψουμε αυτό το σενάριο είναι να ενημερώσουμε τους ανθρώπους για τους κινδύνους του να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Οι μέθοδοι για γρήγορη απώλεια βάρους, που έχουν εξαπλωθεί σαν φωτιά αυτές τις μέρες, δεν παρέχουν αποτελέσματα που διαρκούν. Τις περισσότερες φορές, οι δίαιτες που περιέχουν μαγικά χαπάκια, κρέμες και ζελατίνες που αδυνατίζουν δε δουλεύουν. Αν δουλέψουν, τα αποτελέσματα απλά είναι προσωρινά.

Είναι καλύτερα να βασιστείτε σε μία επιλογή υγιεινής απώλειας βάρους η οποία θα παρέχει αποτελέσματα για μια ζωή. Θα πρέπει να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους και να μην περιμένετε να χάσετε πολλά κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για το πως μπορείτε να χάσετε αυτά τα ανεπιθύμητα κιλά με υγιεινό τρόπο:

1. Μην πεθαίνετε της πείνας.

Το κλειδί για έναν πιο υγιή τρόπο να χάσετε βάρος είναι: Μην κάνετε δίαιτα.

Μπορεί να φαίνεστε ευτυχισμένοι και να αισθάνεστε ότι χάνετε αυτά τα ανεπιθύμητα παχάκια στην κοιλιά σας και τους μοιρούς σας παραλείποντας γεύματα. Αλλά θυμηθείτε ότι αυτό δε θα διαρκέσει πολύ. Το σώμα σας δεν μπορεί να ανεχτεί το γεγονός ότι δεν έχει επαρκή ποσότητα φαγητού για να σας δώσει την ενέργεια που χρησιμοποιείτε κάθε μέρα.

Αν συνηθίσετε να παραλείπετε ένα ή δύο γεύματα την ημέρα, οι αποθηκευμένες θερμίδες σας θα χρησιμοποιηθούν αντί για την ενέργεια που θα έπρεπε να πάρετε από τα γεύματα σας. Οπότε αν απλά τρώτε ένα τεράστιο σάντουιτς την ημέρα, θα καταλήξει στην προβληματική περιοχή σας(πχ κοιλιά, γοφούς, μοιρούς)

2. Ξεκινήστε την ημέρα σας σωστά.

Οι μητέρες πάντα λένε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Φάτε ένα καλό πρωινό το πρωί και ξυπνήστε το μεταβολισμό σας

Η λήψη φαγητού αφού ξυπνήσετε θα χρησιμοποιηθεί για να κάψετε λίπος όλη μέρα.

3. Φάτε μικρά, υγιεινά γεύματα συχνά.

Πέντε μερίδες σνακ την ημέρα είναι καλύτερα από τρία μεγάλα γεύματα. Τρώγοντας συχνά, και μικρές μερίδες μπορεί να αποτρέψει την υπερβολική κατανάλωση φαγητού σε κάθε γεύμα. Αυτό θα αυξήσει επίσης το μεταβολισμό σας και θα κάνει τις θερμίδες να καούν πιο γρήγορα.

4. Αποφασίστε πόσο βάρος θέλετε να χάσετε.

Κρατήστε τους στόχους σας ρεαλιστικούς. Σε τελική ανάλυση είναι ουσιαστικά αδύνατο να χάσετε 20 κιλά σε 2 εβδομάδες. Να έχετε μία νοοτροπία ότι θέλετε να τρώτε υγιεινά για να είστε υγιής για το υπόλοιπο της ζωής σας.

Μόλις επιλέξετε ένα πλάνο ή πρόγραμμα απώλειας βάρους, μείνετε πιστοί σε αυτό και σιγουρευτείτε ότι ακολουθείτε τους δικούς σας διατροφικούς κανόνες.

5. Πιείτε αρκετό νερό.

Το σώμα σας χρειάζεται επαρκή ποσότητα νερού για να κάψει λίπος και να διατηρήσει τα κύτταρά σας ενυδατωμένα και υγιή.

6. Αποφύγετε την πολλή ζάχαρη.

Προγραμματίστε ώστε να έχετε πολλά φρούτα και λαχανικά στα γεύματα σας, λίγο ψωμί, ρύζι ή ζυμαρικά για τους υδατάνθρακες που χρειάζεστε, συν άπαχο κρέας και τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες. Γλυκά, αναψυκτικά και άλλα γλυκίσματα θα πρέπει να είναι στη διατροφή σας περιστασιακά και όχι καθημερινά.

7. Παρακολουθήστε τη λήψη λίπους σας.

Το λίπος δεν είναι η αιτία που είστε υπέρβαροι. Το χρειάζεστε για να διατηρήσετε το βάρος σας σε κατάλληλα επίπεδα.

Υπάρχει και αυτό που λέμε υγιές λίπος. Το λάδι από ελιές, φιστίκια και κανόλα είναι υγιές. Ο τόνος, ο σολομός και το σκουμπρί έχουν λιπαρά ωμέγα-3 που είναι υγιή για την καρδιά.

8. Γυμναστείτε.

Αφήστε το αυτοκίνητό σας αν πηγαίνετε κάπου μερικά τετράγωνα μακριά από το σπίτι σας, πηγαίνετε από τις σκάλες αντί με το ασανσέρ, κάντε ελαφρύ τρέξιμο, ποδήλατο ή γρήγορο περπάτημα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις δραστηριότητες και άλλες μικροδουλειές στο σπίτι αν είστε αρκετά τεμπέληδες για να πάτε στο γυμναστήριο. Σιγουρευτείτε ότι το κάνετε αυτό τακτικά και δε θα καταλάβετε πότε θα αρχίσετε να χάνετε κιλά με αυτές τις καθημερινές δραστηριότητες.

Δεν έχει σημασία πόσα κιλά σκοπεύετε ή θέλετε να χάσετε. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους για τον εαυτό σας.

Πηγαίνετε αργά. Αν χάσατε ήδη 5-6 κιλά, δώστε στον εαυτό σας ένα διάλειμμα και μετά προσπαθήστε να χάσετε άλλα 5 κιλά.

Να τρώτε υγιεινά, να πίνετε πολύ νερό, κοιμηθείτε αρκετά και γυμναστείτε. Αυτό θα σας δώσει μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσετε βάρος και να βελτιώσετε την υγεία σας, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να έχετε έναν καινούργιο, πιο υγιή εαυτό.


Μετάφραση από: http://www.discoveryarticles.com/articles/181659/1/Losing-Weight-the-Healthy-Way/Page1.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου