Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2012

Αν ιδρώνετε κατά τη διάρκεια της άσκησης, χρειάζεστε πολλούς ηλεκτρολύτες


Η έλλειψη ηλεκτρολυτών εκτός από την απότομη πτώση της ενέργειάς σας μπορεί να είναι αρκετά επικίνδυνη. Η υπονατριαιμία είναι η κατάσταση όπου έχετε πολύ νερό και όχι αρκετό νάτριο (ηλεκτρολύτης) στο σύστημά σας και έχει αποδειχθεί μοιραίο για αθλητές αντοχής που πίνουν πολύ νερό και δεν αναπληρώνουν τους χαμένους ηλεκτρολύτες.

Μέσω του ιδρώτα χάνονται πολλά άλατα και θα πρέπει να λαμβάνετε ηλεκτρολύτες κατά τη διάρκεια της άσκησής σας. Το νερό καρύδας περιέχει ηλεκτρολύτες· όπως και τα περισσότερα αθλητικά ποτά και τζελ, γι' αυτό το λόγο οι περισσότεροι αθλητές τα χρησιμοποιούν. Αλλά μπορείτε να ξεκινήσετε τη λήψη ηλεκτρολυτών πριν ακόμα από την άσκησή σας προσθέτοντας αλάτι στο ρόφημα που πίνετε πριν την άσκηση.

Αν επιθυμείτε μία πιο γευστική εναλλακτική, δοκιμάστε το Η3Ο Pro ή το Hydrate ή ακόμη καλύτερα το Prolong. Αυτά τα προϊόντα με έχουν βοηθήσει να ολοκληρώσω έντονες προπονήσεις και αγώνες με λιγότερες "απώλειες" και πολύ γρηγορότερη αποκατάσταση.

Θεόδωρος Αραμπατζής

2 σχόλια:

  1. με σκέτα αλάτι αναπληρώνεις ηλεκτρολύτες;Αν είναι τόσο απλό τότε ποιός ο λόγος να αγοράσεις σκευάσματα που κοστίζουν απο 2 ευρώ και πάνω η ημερήσια δόση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το αλάτι χρειάζεται να είναι διαλυμένο σε νερό για να είναι αποτελεσματικό. Δηλαδή να πιεις αλατόνερο. Και ναι, είναι τόσο απλό, μέχρι να το δοκιμάσεις.

    Ξέρω, μία ομάδα εδώ στο Κιλκίς που οι παίκτες έπιναν νερό με αλάτι (ή τουλάχιστον τους έδιναν να πιουν νερό με αλάτι στον πάγκο). Το πρόβλημα ήταν ότι με το που το έπιναν το έφτυναν :P

    Αν μπορείς να το κάνεις, τότε ίσως δε χρειάζεται να αγοράζεις σκευάσματα που κοστίζουν τόσα χρήματα.

    Προσωπικά, όταν κάνω mountain bike και είμαι στο βουνό, είτε σε αγώνα είτε σε έντονη προπόνηση, δε θα μπορούσα με τίποτα να πιω αλατόνερο. Οπότε επιλέγω ένα καλής ποιότητας ισοτονικό ρόφημα. Ξέρω ότι κοστίζει λίγο περισσότερο από το αλατόνερο, αλλά σίγουρα αξίζει.

    Θοδωρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή