Τρίτη, 1 Ιουλίου 2008

Αδυνατίστε όπως στο L.A.

O γκουρού της διατροφικής επιστήμης Δρ. ΝτέΪβιντ Χέμπερ προτείνει από το Λος Αντζελες μία δίαιτα βασισμένη στην υψηλή κατανάλωση πρωτεϊνών, για να μη νιώσετε ποτέ το αίσθημα της πείνας. Στο Λος Αντζελες των Ηνωμένων Πολιτειών όλοι δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην εξωτερική τους εμφάνιση, είτε πρόκειται για φοιτητές είτε για σταρ του Χόλιγουντ είτε για μία συνηθισμένη οικογένεια που θέλει να έχει άψογη εμφάνιση στην παραλία. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο Δρ. Ντέιβιντ Χέμπερ, κορυφαίος ειδικός σε θέματα διατροφής και διεθνώς αναγνωρισμένος για τη συμβολή του στον αγώνα κατά της παγκόσμιας επιδημίας της παχυσαρκίας, προτείνει μία εξατομικευμένη προσέγγιση για τη γρήγορη απώλεια λίπους και τη διατήρηση της καλής φόρμας, που ονόμασε Η Δίαιτα του Λος Αντζελες. «Δώστε μου μόνο μία εβδομάδα για να σας βάλω σε πρόγραμμα και άλλες δύο εβδομάδες για να σας κάνω να νιώσετε πιο αδύνατοι και σε φόρμα, έτσι όπως δεν είχατε νιώσει ποτέ στο παρελθόν», λέει ο Δρ. Χέμπερ, ο οποίος αναγνωρίζει ότι η απώλεια βάρους είναι ένα μακρινό ταξίδι και συνδυάζει θέματα συμπεριφοράς, άσκησης, χτισίματος μυών και πνευματικής ενδοσκόπησης.

Το μυστικό για την επιτυχία μίας συντονισμένης προσπάθειας απώλειας βάρους, σύμφωνα με τον Δόκτορα Χέμπερ, είναι η επαρκής κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Η δίαιτα που προτείνει ανήκει στις λεγόμενες πρωτεϊνούχες δίαιτες, σε αντίθεση με εκείνες που βασίζονται στην κατανάλωση υδατανθράκων, όπως η δίαιτα Ατκινς. Ο λόγος είναι ότι οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες στέλνουν σήματα στον εγκέφαλο που μας κάνουν να μη νιώθουμε το αίσθημα της πείνας. Με άλλα λόγια, η πρωτεΐνη «καταπολεμά» την πείνα.

Για παράδειγμα, ο Δρ. Χέμπερ συνιστά σε μία γυναίκα μέσου σωματικού βάρους (περ. 60 κιλών) την πρόσληψη περίπου 100 γρ. πρωτεΐνης την ημέρα. Αυτό μεταφράζεται στην κατανάλωση 25 με 30 γρ. πρωτεΐνης στο πρωινό και στο μεσημεριανό, αντίστοιχα (με τη μορφή ροφήματος), σε ένα σνακ που δίνει 25 γρ. πρωτεΐνης αργά το απόγευμα και για το δείπνο, σαλάτα ή ρύζι, 150 γρ. κοτόπουλο ή ψάρι, συνοδευμένα από τρία φλιτζάνια λαχανικά στον ατμό και ένα φρούτο για επιδόρπιο.

Ο Δρ. Χέμπερ υποστηρίζει ότι περίπου το 29% των θερμίδων που καταναλώνουμε καθημερινά πρέπει να προέρχονται από πρωτεΐνες, αν και ο ακριβής αριθμός εξαρτάται από τον μυϊκό ιστό του σώματος. Ο λόγος είναι ότι καθώς αυξάνεται ο μυϊκός ιστός, αυξάνεται ο αριθμός των θερμίδων που καίμε σε κατάσταση ηρεμίας. Κάθε 900 γρ. μυϊκού ιστού καταναλώνουν 28 θερμίδες την ημέρα σε κατάσταση ηρεμίας. Για παράδειγμα, μία γυναίκα που καίει 1.400 θερμίδες την ημέρα και έχει 45 κιλά μυϊκού ιστού, χρειάζεται 100 γρ. πρωτεϊνών. Κάθε γραμμάριο πρωτεΐνης δίνει τέσσερις θερμίδες, συνεπώς η συγκεκριμένη γυναίκα πρέπει κάθε μέρα να προσλαμβάνει 400 θερμίδες τουλάχιστον από πρωτεϊνούχες τροφές.

Το Δυναμωτικό Πρωτεϊνούχο Ρόφημα που προτείνει ο Δρ. Χέμπερ συνδυάζει φρούτα (μούρα, μπανάνες, ακτινίδια, φράουλες κ.ά.), γάλα σόγιας ή άπαχο γάλα αγελάδας, πρωτεϊνούχο σκόνη που κυκλοφορεί στο εμπόριο ως συμπλήρωμα διατροφής ή υποκατάστατο γεύματος και... πολλά παγάκια! Όλα αυτά χτυπημένα στο μπλέντερ σε ένα γευστικό και εύκολο στην παρασκευή του μιλκ σέικ, το οποίο πρέπει να καταναλώσετε αργά, μέσα σε ένα τέταρτο τουλάχιστον και μετά να επιτρέψετε στον οργανισμό σας να το χωνέψει καλά. Αν και πρωτεϊνούχα η δίαιτα του Δόκτορα Χέμπερ, τα φρούτα και τα λαχανικά παίζουν σημαντικό ρόλο στο καθημερινό διαιτολόγιο, επειδή διαθέτουν πολύτιμες αντιοξειδωτικές ιδιότητες και βοηθούν στην αναδόμηση του μυϊκού ιστού.

Ο γιατρός και καθηγητής εξειδικευμένος σε θέματα Ιατρικής και Δημόσιας Υγείας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου UCLA και ιδρυτής του Κέντρου Διατροφής του Ανθρώπου του Λος Άντζελες, τονίζει ότι είναι πιο δύσκολο να χάσει κανείς βάρος αν έχει συσσωρευμένο λίπος στο κάτω και όχι στο πάνω μέρος του σώματος. «Το ιατρικό όφελος, όμως, που προκύπτει από την απώλεια βάρους στο πάνω μέρος του σώματος είναι μεγαλύτερο. Το ευτύχημα είναι ότι χάνοντας λίπος από το πάνω μέρος του σώματος θα καταφέρετε να χάσετε και από το κάτω».

Η γυμναστική παίζει καθοριστικό ρόλο στη δίαιτα του Λος Άντζελες. Σε πρώτη φάση, στόχος είναι να αφιερώσετε μία περίπου ώρα την ημέρα για να ασκηθείτε. «Αν το καταφέρετε, θα μειώσετε την έντονη ανάγκη για κατανάλωση φαγητού, η οποία οφείλεται κυρίως στο στρες» τονίζει ο Δρ. Χέμπερ. Η άρση βαρών αποτελεί το δεύτερο πυλώνα του προγράμματος ασκήσεων και είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί βοηθάει στο χτίσιμο μυϊκών κυττάρων αλλά και στη συντήρηση της οστικής δύναμης, τη διατήρηση της σωστής στάσης και την επίτευξη ενός σωματικού βάρος σε λογικά επίπεδα, που θα συμβάλει στην καλύτερη υγεία του οργανισμού μας.

Για την επιτυχία της δίαιτας, ο Δρ. Χέμπερ συμβουλεύει:
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι να πίνετε αρκετό νερό. Συνήθως, τρία με τέσσερα ποτήρια νερό των 240 γρ. την ημέρα αρκούν.
Η κατάπτωση που ίσως νιώθετε κατά τις απογευματινές ώρες πιθανόν να οφείλεται σε αφυδάτωση του οργανισμού. Μπορεί να αντιμετωπιστεί αν προσέξετε την ποσότητα νερού που πίνετε καθημερινά.
Η κατανάλωση τσαγιού, ιδιαίτερα του πράσινου, μπορεί να αυξήσει εντυπωσιακά τα επίπεδα της ενέργειας. Μελέτες έδειξαν ότι το πράσινο τσάι είναι πιθανόν να διεγείρει τον μεταβολισμό περίπου κατά 80 θερμίδες την ημέρα, αν πίνετε τέσσερα με έξι φλιτζάνια καθημερινά.


------------------------------------------------------------
O Δρ. Χέμπερ είναι Πρόεδρος της Ιατρικής και Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής της Herbalife International, η οποία έχει πάνω από ένα εκατομμύριο διανομείς σε 65 χώρες. Σε αυτή την επιτροπή, μεταξύ πολλών ειδικών,  βρίσκεται και ο Δρ. Louis Ignarro, ο πρώτος γιατρός της Ιατρικής σχολής του UCLA, βραβευμένος με το Νόμπελ Ιατρικής και φυσιολογίας. H Herbalife έχει ιυθοετίσει πολλές από τις αρχές της φιλοσοφίας του Δρ. Χέμπερ συμπεριλαμβανομένης και της εξατομίκευσης των συμβουλών διατροφής βάση τις σύνθεσης του σώματος.

Περισσότερες πληροφορίες για τη Herbalife και τα προϊόντα της μπορείτε να βρείτε στο: www.herbalife.com ή www.choosehealth.gr
-------------------------------------------------------------  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου