Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2008

Λάβετε θέσεις, Έτοιμοι, Πρωινό!

“Φάε το πρωινό σου. Είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας!” Γιατί το λένε αυτό πάντα οι γονείς;

Λοιπόν, φανταστείτε ότι είστε αυτοκίνητο. Μετά από μία μεγάλη νύχτα ύπνου, η δεξαμενή καυσίμων σας είναι άδεια. Το πρωινό είναι το καύσιμο που σας βοηθάει να προχωρήσετε ώστε να βγείτε στους δρόμους.

Τι Θα Πρέπει Να Τρώτε;
Κάθε πρωινό είναι καλύτερο από το καθόλου πρωινό, αλλά προσπαθήστε να μην τρώτε ντόνατς, βάφλες, κρέπες, πίτσες και τυρόπιτες συνέχεια. Έχουν πολλές θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά. Επίσης περιέχουν τα θρεπτικά συστατικά που πραγματικά χρειάζεται ένα παιδί. Και αν φάτε ένα ντόνατ ή μία τυρόπιτα για πρωινό, δε θα νιώθετε χορτάτοι για πολύ ώρα.

Όπως ακριβώς και με άλλα γεύματα, προσπαθήστε να τρώτε μία ποικιλία τροφών, συμπεριλαμβανομένων:

  • σπόρους (ψωμιά και δημητριακά)
  • πρωτεΐνη (κρέατα, φασόλια και καρύδια)
  • φρούτα και λαχανικά
  • γάλα, τυρί και γιαούρτι

Εδώ είναι μερικές ιδέες πρωινού. Μερικά παραδοσιακά:
  • αυγά
  • κρουασάν, βάφλες (δοκιμάστε καλύτερα ποικιλίες ολικής αλέσεως)
  • κρύα δημητριακά και γάλα
  • ζεστά δημητριακά, όπως χυλός βρώμης ή κρέμα σιταριού (δοκιμάστε αποξηραμένα φρούτα ή καρύδια από πάνω)
  • τοστ ολικής αλέσεως, bagel, ή τηγανίτες με τυρί
  • γιαούρτι με φρούτα ή καρύδια
  • ρόφημα φρούτων στο μπλέντερ, όπως ρόφημα φράουλας

Παραλείποντας το Πρωινό
Κάποια παιδιά παραλείπουν το πρωινό επειδή κοιμούνται πολύ αργά ή επειδή νομίζουν ότι έτσι θα παραμείνουν αδύνατα. Αλλά παραλείποντας το πρωινό δε βοηθάει τους ανθρώπους να διατηρήσουν ένα υγιές βάρος. Για την ακρίβεια, κάποιος που παραλείπει το πρωινό γεύμα έχει την τάση να τρώει περισσότερες θερμίδες μέσα στην υπόλοιπη ημέρα.

Αν βρεθείτε να παραλείπετε το πρωινό επειδή είστε πολύ βιαστικός, δοκιμάστε αυτά τα γρήγορα πρωινά. Είναι εύκολο να τα πάρετε βγαίνοντας από το σπίτι ή μπορείτε να τα ετοιμάσετε από το προηγούμενο βράδυ:

γιαούρτι
φρέσκα φρούτα
τηγανίτες ολικής αλέσεως
ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα, πρετζελ, κράκερς

Χρειάζεστε Περισσότερες Αποδείξεις
Για την περίπτωση που χρειάζεστε περισσότερες αποδείξεις ότι το πρωινό είναι αυτό που πρέπει να κάνετε, τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό έχουν μειωμένη ικανότητα μάθησης στο σχολείο, λαμβάνουν λιγότερο σίδηρο (ένα απαραίτητο στοιχείο) στη διατροφή τους και είναι πιο πιθανόν να έχουν μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ ή BMI), το οποίο είναι σημάδι ότι ίσως να είναι υπέρβαρα.

Από την άλλη, τα παιδιά που τρώνε πρωινό τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο, είναι περισσότερο πιθανόν να συμμετέχουν στις σωματικές δραστηριότητες και έχουν την τάση να τρώνε πιο υγιεινά γενικά. Οπότε αύριο το πρωί, μην βγείτε από τη πόρτα τρέχοντας με άδειο στομάχι. Δώστε καύσιμα στον οργανισμό σας με ένα υγιεινό πρωινό!

Mary L. Gavin, MD

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου