Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2007

Για Πάντα σε Φόρμα

Μήπως είναι αδιανόητο για σας να χωρέσετε 30 λεπτά άσκησης στο φορτωμένο σας πρόγραμμα; Όχι και τόσο!

Ό,τι κάνετε συμπερριλαμβάνει κάποιου είδους κίνηση, αλλά όταν την ονομάζουμε "άσκηση" ξαφνικά μετατρέπεται σε αγγαρεία και αρχίζουν οι αντιδράσεις. Είναι καιρός να το ξανασκεφτείτε.

Η τακτική άσκηση ευνοεί τόσο το μυαλό σας όσο και το σώμα σας. Σας βοηθά να μειώσετε το στρες, τονώνει και δυναμώνει τους μύες, βελτιώνει την ευελιξία των συνδέσμων, καίει το σωματικό λίπος, απομακρύνει τις τοξίνες, αυξάνει την πυκνότητα των οστών και πολλά άλλα!

Μη στερείτε άλλο το σώμα σας. Ξεκινήστε ΣΗΜΕΡΑ...

Πριν αρχίσετε να διαβάζετε τη λίστα με τις ιδέες που σας δίνουμε, διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες ασφαλείας που ακολουθούν. Ό,τι και να επιλέξετε να κάνετε, κάντε το με ασφάλεια!

  • Κάντε ζέσταμα πριν από την άσκηση για να αποφύγετε τους τραυματισμούς.
  • Αν δε νιώθετε καλά, διακόψτε την άσκηση και αναζητήστε τη συμβουλή των ειδικών.
  • Πίνετε πολύ νερό, ειδικά όταν κάνει ζέστη.
  • Μην ασκείστε μετά από ένα πλήρες γεύμα.
  • Πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης, ελέγξτε το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης με το γιατρό σας.
  • Μην το παρακάνετε. Υπερβολική άσκηση σε λίγο χρονικό διάστημα δε βοηθάει ένα σώμα που συνήθως κάνει καθιστική ζωή! Αυξήστε σταδιακά την άσκησή και δώστε χρόνο στο σώμα σας να προσαρμοστεί.
Για να είναι χρήσιμη μία άσκηση, και να θεωρείται "άσκηση", πρέπει να καταβάλλεται κάποιου είδους προσπάθεια. Το πιο ευεργετικό πρόγραμμα που συνιστάται από τους ειδικούς της υγείας είναι 30-40 λεπτά σταθερής φυσικής άσκησης μέρα παρά μέρα. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος προσπαθήστε να μην εστιάσετε στο πόσο αποθηκευμένο λίπος θέλετε να χάσετε. Η απώλεια βάρους είναι ένα μόνο από τα ευεργετήματα της άσκησης, ενώ τα πολλαπλά ευεργετήματα της τακτικής άσκησης είναι πολύ πιο ισχυρά. Περιμένετε και θα δείτε πόσο διαφορετικά θα νιώθετε!

Να έχετε στο νου σας πως η ποιότητα της ενέργειας που χρησιμοποιεί το σώμα εξαρτάται από το είδος της άσκησης, τη διάρκειά της, την αναλογία μυϊκής μάζας προς λιπώδη ιστό, την ηλικία σας, το φύλο σας και το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Θα καταλάβετε ότι χρησιμοποιείτε πολλή ενέργεια όταν νιώσετε ζέστη και λαχανιάσετε!

Τώρα είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε, και δεν υπάρχουν δικαιολογίες... εδώ υπάρχει κάτι για τον καθένα!
  • Ξεκινήστε πρωί-πρωί. Όσο είστε στο κρεβάτι, τεντώστε όλα σας τα μέλη με όλους τους δυνατούς τρόπους. Θα νιώσετε απόλυτα ξύπνιοι πολύ πιο γρήγορα.
  • Μπορείτε να ξυπνήσετε νωρίτερα και να πάτε για κολύμπι το πρωι;
  • Παρκάρετε μακριά από τη δουλειά σας και περπατήστε.
  • Κατεβείτε από το λεοφορείο μία ή δύο στάσεις νωρίτερα.
  • Φυλακισμένος πίσω από ένα γραφείο; Σηκωθείτε και κάντε μερικά βήματα κάθε μία ώρα, για να κυκλοφορήσει το αίμα. Θυμηθείτε να τεντώνεστε, ειδικά όταν σηκώνεστε μετά από αρκετή ώρα ακινησίας.
  • Πάρτε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ. Όσο πιο πολλά σκαλιά, τόσο καλύτερα!
  • Κάντε μία σύντομη βόλτα για περπάτημα την ώρα του μεσημεριανού διαλείμματος.
  • Ξεχάστε τις μικρές διαδρομές με το αυτοκίνητο μέχρι το μαγαζάκι της γωνίας. Περπατήστε!
  • Πάρτε ένα σκύλο! Ή προσφερθείτε να βγάζετε βόλτα τακτικά το σκύλο του γείτονα.
  • Σταματήστε να χρησιμοποιείτε το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης. Σηκωθείτε και αλλάξτε κανάλι με τον παλιό τρόπο.
  • Καταργήστε τις συσκευές που σας απαλάσσουν από τον κόπο. Μη χρησιμοποιείτε πλυντήριο πιάτων, πλύντε τα πιάτα στο χέρι.
  • Περιμένετε να ψηθεί το φαγητό; Κάντε σκοινάκι ή χορέψτε με την αγαπημένη σας μουσική για δέκα λεπτά.
  • Ασχοληθείτε με την κηπουρική ή φτιάξτε ένα παρτεράκι. Η μόνο άσκηση που σας ανταμείβει με φαγώσιμα!
  • Κουρέψτε το γρασίδι.
  • Πάρτε ένα μίνι τραμπολίνο για το κήπο. Είναι τονωτικό και έχει πλάκα.
  • Πλύντε το αυτοκίνητο, πλύντε τα παράθυρα, σφουγγαρίστε!
  • Η άσκηση της κονσέρβας: σκεφτείτε πόσες κινήσεις του πάνω μέρους του σώματός σας μπορείτε να κάνετε κρατώντας μία κονσέρβα σε κάθε χέρι!
  • Κάθε φορά που μιλάτε στο τηλέφωνο σταθείτε όρθιοι και σφίξτε - ξεσφίξτε τους μύες των γλουτών σας.
  • Βάλτε μουσική και τραγουδήστε και χορέψτε όσο κάνετε δουλειές τους σπιτιού.
  • Νοικιάστε έναν καθαριστή χαλιών και κάντε κούρα ομορφιάς στα χαλιά σας.
  • Παίζετε συχνότερα με τα παιδιά σας, συνοδέψτε τα στο πάρκο, παίξτε φρίσμπι ή ποδόσφαιρο.
  • Αρχίστε μαθήματα χορού με ένα φίλο, σάλσα, ροκ εν ρολ, οτιδήποτε απαιτεί γρήγορη κίνηση.
  • Καθαρίστε τη σαβούρα: αδειάστε τη σοφίτα, την αποθήκη, ξεκαθαρίστε τα ντουλάπια σας.
  • Δέκα λεπτά κενά; Ανεβοκατεβείτε ζωηρά τις σκάλες. Μία καταπληκτική μίνι γυμναστική!
  • Λίγο πριν σας πάρει ο ύπνος επαναλάβετε τα τεντώματα που κάνατε το πρωί.
Και δεν χρειάζεται να χάσετε τις αγαπημένες σας εκπομπές, απλά δείτε τηλεόραση όρθιοι! Μπορείτε να εφαρμόσετε όλων των ειδών τις δραστηριότητες, να κάνετε τζόγκινγκ ή βάδην επιτόπου, να κάνετε πηδηματάκια, στρέτσινγκ, να ασκηθείτε με τις κονσέρβες, να ανεβείτε σε ένα μίνι τραμπολίνο. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε και κάποιο μικρό όργανο γυμναστική όπως το στέππερ ή το ποδήλατο. Έχετε άπειρες επιλογές.

Καταλάβατε το πνεύμα;
Όπως βλέπετε, το να βάλετε την τακτική άσκηση στη ζωή σας δεν είναι απαραίτητα βαρετό ή μονότονο. Κάντε την προσπάθεια τρεις ή τέσσερις φορές την εβδομάδα και σε πολύ λίγο χρόνο θα αρχίσετε να νιώθετε τα αποτελέσματα. Όταν νιώσετε έτοιμοι να ανεβάσετε το ρυθμό σας, νοικιάστε ένα DVD γυμναστικής ή γραφτείτε στο γυμναστήριο και δε θα κοιτάξετε ποτέ πίσω πια!

-------------------------------------------
Το σώμα σας χρειάζεται τις κατάλληλες πρωτεΐνες κάθε μέρα για να διατηρήσει τη δύναμή του και την υγεία του. Ξεκινήστε την ημέρα σας με το ιδανικό πρωινό - τη Formula 1.
www.breakfast.theanswerto.gr
-------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου