Πέμπτη, 14 Αυγούστου 2008

Τα Θαύματα του Νερού


Οι Νέες Οδηγίες για τα Υγρά

Το Φεβρουάριο του 2004, το Ινστιτούτο Ιατρικής (Institute of Medicine - IOM) δημοσίευσε τις νέες συστάσεις. Οι νέες οδηγίες αφαιρούν τις συστάσεις των οχτώ ποτήρια την ημέρα, και λένε ότι οι υγιείς ενήλικες μπορούν να χρησιμοποιούν τη δίψα για να καθορίσουν τη λήψη απαραίτητων υγρών. Εξαιρέσεις σε αυτό τον κανόνα περιλαμβάνουν οποιονδήποτε με ιατρικό πρόβλημα που απαιτεί έλεγχο των υγρών· αθλητές· και ανθρώπους που ανθρώπους που παίρνουν μέρος σε σωματικές δραστηριότητες διαρκείας ή των οποίων οι συνθήκες ζωής είναι ακραίες.

Πόσο Είναι Αρκετό;

Η αναφορά του ΙΟΜ έκανε γενικές συστάσεις πρόσληψης υγρών στα 2700ml (αυτό είναι περίπου 11 ποτήρια την ημέρα) για τις γυναίκες και 3700ml (πάνω από 15 ποτήρια την ημέρα) για τους άντρες. Αυτές οι οδηγίες είναι για συνολική λήψη υγρών, συμπεριλαμβανομένων υγρών από όλες τις τροφές και τα αφεψήματα.  

Κατά προσέγγιση το 80% της λήψη νερού προέρχεται πίνοντας νερό και άλλα αφεψήματα και το υπόλοιπο 20% προέρχεται από τα φαγητά. Οι προτεινόμενες συστάσεις αφεψημάτων, συμπεριλαμβανομένου του νερού, θα ήταν περίπου 9 ποτήρια για τις γυναίκες και 12,5 ποτήρια για τους άντρες.

Πότε Χρειάζεστε Περισσότερο

Η σωματική άσκηση, η ζέστη και η υγρασία μπορούν να αυξήσουν τις ανάγκες σε υγρά. Σε αυτές τις καταστάσεις, έχετε ένα μπουκάλι νερό κοντά σας και πίνετε τακτικά για να αποφύγετε την αφυδάτωση. Αν έχετε σκοπό να έχετε σωματική δραστηριότητα για μεγάλη χρονική περίοδο, σκεφτείτε τα αθλητικά ποτά που ενυδατώνουν και παρέχουν ζάχαρη και ηλεκτρολύτες που χρησιμοποιούνται εύκολα από τον οργανισμό.

Νερό και Έλεγχος Βάρους

Τα οφέλη ελέγχου βάρους από το νερό προέρχονται από διάφορους παράγοντες:
  • Τροφές που έχουν νερό τείνουν να δείχνουν μεγαλύτερες.
  • Η μεγαλύτερη ποσότητα αυτών των τροφών παρέχει μεγαλύτερη στοματική διέγερση.
  • Πιο σημαντικό, όταν το νερό βρίσκεται στις τροφές, καθυστερεί την απορρόφηση και διαρκεί περισσότερο στην κοιλιά.
Η Ουσία

Οι ειδικοί συμφωνούν: Το να πίνετε νερό - είτε ανθρακούχο είτε κανονικό και ίσως με μία γεύση λεμονιού - είναι ένας πολύ καλός τρόπος, χωρίς θερμίδες για να ικανοποιήσετε τη δίψα σας. Αλλά αν δυσκολεύεστε να πιείτε νερό, δεν πειράζει εφόσον:
  • Απολαμβάνετε άφθονες τροφές με μεγάλες ποσότητες υγρών, όπως φρούτα και λαχανικά
  • Ικανοποιείτε τη δίψα σας με μία ποικιλία υγιεινών, χαμηλών σε θερμίδες αφεψήματα όπως 100% φυσικούς χυμούς, άπαχο γάλα, τσάι και, φυσικά, νερό.
Προσέξτε σημάδια αφυδάτωσης, όπως στεγνό στόμα και σκούρα ούρα, τα οποία είναι ένδειξη ότι χρειάζεστε περισσότερα υγρά.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου