Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

Κάτι Ελαφρύ για το Βράδυ


Μερικές φορές όταν μιλάω με ανθρώπους που δυσκολεύονται με το βάρος τους, μου λένε ότι ο λόγος που δεν μπορούν να χάσουν βάρος είναι γιατί τρώνε πολύ το βράδυ - "Τρώω," μου λένε "και μετά κάθομαι και έτσι δεν τα καίω αυτά που έφαγα - αυτό είναι το πρόβλημά μου." Αν και ίσως φαίνεται λογικό, δε λειτουργεί έτσι ακριβώς. Αν λαμβάνετε πολλές θερμίδες - οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας - θα οδηγήσει στην αύξηση του βάρους.


Το σώμα δεν διαχειρίζεται τις θερμίδες τόσο προσεκτικά. Και ο λόγος είναι ότι έχουμε εξελιχθεί υπό συνθήκες έλλειψης τροφής - για να επιβιώσουμε, έπρεπε να μπορούμε να αποθηκεύσουμε πρόσθετες θερμίδες αν τρώγαμε παραπάνω - όποτε κι αν συνέβαινε αυτό - και μετά να μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε αν τις χρειαζόμασταν. Οι πρόγονοί μας μάζευαν τροφή όλη μέρα και χρειαζόταν να αποθηκεύσουν (ή να χρησιμοποιήσουν) όσες θερμίδες μπορούσαν να βρουν - είτε τις έτρωγαν το ξημέρωμα ή γύρω από τη φωτιά το βράδυ.


Το ίδιο ισχύει και σήμερα - δεν έχει σημασία αν τρώτε τις πρόσθετες θερμίδες σας πριν δύσει ο ήλιος ή μετά - όπως και να 'χει, τα λιποκύτταρά σας είναι θα τις φυλάξουν με χαρά για να τις χρησιμοποιήσετε αργότερα.


Οι μάλλον άνθρωποι σκέφτονται έτσι γιατί παρατηρούν ότι χάνουν βάρος όταν σταματάνε να τρώνε πολύ το βράδυ (ή όταν βάζουν έναν αυθαίρετο κανόνα του τύπου, "Δε θα φάω μετά τις 7μμ") Αλλά δεν έχει σημασία η ώρα της ημέρας - αν ήταν να φάτε τις συνηθισμένες θερμίδες σας στις 3μμ, δε θα τις κάψετε πιο γρήγορα.


Πολλοί άνθρωποι που τρώνε υπερβολικά το κάνουν συνήθως αργά το απόγευμα και κυρίως το βράδυ. Επομένως όταν σταματάνε να τρώνε στις 7μμ, μειώνουν τις θερμίδες τους κατά εκατοντάδες απ' ότι θα έτρωγαν συνήθως. Χάνουν βάρος ότι επειδή σταμάτησαν να τρώνε μετά από μία συγκεκριμένη ώρα - χάνουν βάρος γιατί σταμάτησαν … να τρώνε.


Ένας από τους κύριους λόγους που οι άνθρωποι τρώνε υπερβολικά το βράδυ είναι επειδή δεν έχουν δώσει επαρκή καύσιμα στον εαυτό τους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να βγάλουν την ημέρα τους με πολύ λίγο φαγητό, και μετά όταν φτάνουν στο σπίτι το βράδυ, λιμοκτονούν. Και είναι ευκολότερο να δικαιολογήσουν τις νυχτερινές επιδρομές στο ψυγείο γιατί λένε στον εαυτό τους ότι "δεν έφαγα σχεδόν τίποτα όλη μέρα."


Υπάρχει ένα ρητό που λέει ότι θα πρέπει να τρως "πρωινό σαν βασιλιάς, γεύμα σαν πρίγκηπας και δείπνο σαν άπορος." Αυτή συνεχίζει να είναι μία καλή συμβουλή, και συχνά ενθαρρύνω τους ανθρώπους να προσέχουν τη διατροφή τους το βράδυ. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό, πλούσιο σε πρωτεΐνες (όπως ένα σέικ πρωτεΐνης, δημητριακά υψηλά σε πρωτεΐνες με γάλα και φρούτα ή γιαούρτι με φρούτα), φάτε ένα υγιεινό γεύμα με άφθονη πρωτεΐνη και λαχανικά και μετά φάτε ένα μεγάλο σνακ - σχεδόν σαν ένα ακόμα γεύμα - κατά τις 4 ή 5 η ώρα. Μετά, δε θα πεθαίνετε της πείνας στο δείπνο και θα μπορείτε να "τη βγάλετε" με κάτι ελαφρύ - όπως μία σαλάτα με λίγη πρωτεΐνη ή ένα μπολ σούπα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου