Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2008

Απώλεια βάρους με πλούσιο πρωινό

Ένα πλούσιο πρωινό, αποτελούμενο από υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, συνδυαζόμενο με γεύματα χαμηλά σε θερμίδες και υδατάνθρακες το υπόλοιπο της ημέρας, είναι η λύση για τη μόνιμη απώλεια βάρους, σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Reuters». Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι το πρωινό που περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, ικανοποιεί το αίσθημα της πείνας και ελέγχει την επιθυμία για κατανάλωση γλυκών, ενώ παράλληλα επιτρέπει την κατανάλωση φρούτων, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνες.

Όπως υποστήριξε η Δρ. Ντανιέλα Τζακούμποβιτς, του «Hospital de Clinicas» στο Κάρακας, στην Βενεζουέλα, στην ετήσια Συνάντηση της Ενδοκρινολογικής Κοινότητας, στο Σαν Φρανσίσκο, έχει εφαρμόσει επιτυχώς τη δίαιτα αυτή σε ασθενείς της για πάνω από 15 χρόνια. «Σύμφωνα με τις περισσότερες μελέτες, οι δίαιτες που είναι χαμηλές σε υδατάνθρακες δεν ενδείκνυνται για την απώλεια βάρους, καθώς με αυτόν τον τρόπο αφενός αυξάνεται η επιθυμία κατανάλωσης υδατανθράκων, ενώ παράλληλα μειώνεται ο ρυθμός του μεταβολισμού», ανέφερε η κυρία Τζακούμποβιτς.


Μάλιστα, σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ρίτσμοντ, της Βιρτζίνια, εφάρμοσαν δύο ειδών δίαιτες σε ένα δείγμα 94 υπέρβαρων γυναικών. Βασική διαφορά τους ήταν η ποσότητα λήψης υδατανθράκων, ενώ αμφότερες ήταν χαμηλές σε λιπαρά.

Η μεν πρώτη δίαιτα, η οποία ακολουθήθηκε από 46 γυναίκες, ήταν χαμηλή σε υδατάνθρακες, με μικρότερο γεύμα το πρωινό (290 θερμίδες), επί ενός συνόλου 1.085 θερμίδων ημερησίως.

Η δεύτερη δίαιτα, που έφτανε τις 1.240 θερμίδες ημερησίως, ήταν χαμηλότερη σε λιπαρά, αλλά το πρωινό περιείχε αρκετή ποσότητα υδατανθράκων και πρωτεϊνών (610 θερμίδες), εφαρμόστηκε σε 48 γυναίκες.

Αρχικά, και για τους πρώτους τέσσερις μήνες οι ρυθμοί απώλειας βάρους δεν απείχαν ιδιαίτερα μεταξύ των δύο ομάδων, με την πρώτη ομάδα να έχει μέση απώλεια περί τα 13 κιλά, ενώ η δεύτερη γύρω στα 10,5 κιλά.

Η μεγάλη διαφορά παρατηρήθηκε σε διάστημα οκτώ μηνών, καθώς τα άτομα που ακολούθησαν την πρώτη δίαιτα, είχαν πάρει 8 κιλά κατά μέσο όρο, ενώ οι γυναίκες που ανήκαν στην δεύτερη ομάδα είχαν χάσει άλλα 7,5 κιλά περίπου.

«Οι γυναίκες που έτρωγαν μεγάλο πρωινό δήλωσαν ότι ένιωθαν μειωμένη την αίσθηση της πείνας, ειδικά πριν το γεύμα, και επιπλέον είχαν λιγότερη επιθυμία λήψης υδατανθράκων σε σύγκριση με τις γυναίκες της πρώτης ομάδας», πρόσθεσε η Τζακουμποβιτς, αιτιολογώντας το αποτέλεσμα.

Πηγή:
http://in.reuters.com/article/health/idINCOL05148920080620?sp=true

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου